Accepteren

donderdag, 7 maart 2019

ISO/IEC 27001:2013-certificering voor beheersystemen voor informatiebeveiliging toegekend aan Objectif Lune

Objectif Lune kondigt met trots aan dat zij nu in het bezit is van de ISO/IEC 27001:2013-certificering. Deze internationale certificering toont de effectiviteit van het beheersysteem voor informatiebeveiliging (Information Security Management System oftewel ISMS in ’ISO-27001 jargon‘) aan.

Deze certificering bewijst dat Objectif Lune processen heeft doorgevoerd om de gegevensbeveiliging te garanderen. Het garandeert bovendien dat OL werkt met de best beschikbare IT technologie om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van haar gegevens te garanderen. Dit is onderdeel van ons streven naar naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Via deze ISO/IEC 27001:2013-certificering, die is verkregen via de bekende normalisatieorganisatie BSI, garandeert Objectif Lune dat de gegevens en processen van haar klanten, medewerkers en aandeelhouders veilig zijn.  Dit betekent dat OL haar risicoblootstelling heeft verminderd, haar reputatie heeft verbeterd en misschien zelfs beter blijkt dan de concurrentie wanneer potentiële klanten voor de deur staan.

Volgens  de enquête uit 2015 van PwC naar inzake inbreuken op informatiebeveiliging  heeft 90% van gevraagde bedrijven aangegeven dat er in 2014 bij hen een beveiligingsinbreuk had plaatsgevonden. Een beveiligingsinbreuk kan een vrij kostbare gebeurtenis zijn voor een bedrijf, niet alleen wat betreft reputatie, maar ook financieel, omdat zware boetes opgelegd worden, gemiddeld zo rond $ 1 miljoen.

Geleidelijke verbeteringen

Een paar maanden geleden heeft Objectif Lune een werkgroep opgericht om te werken aan de ISO/IEC 27001-certificering. Het adviesbureau Seratos heeft geholpen bij het verbeteren van een aantal beveiligingsprocedures.

Bijvoorbeeld, het team Technische ondersteuning en professionele diensten heeft geautomatiseerde processen doorgevoerd om klantgegevens 45 dagen na het sluiten van een oproep of project uit alle systemen te verwijderen.

Om deze certificering te behouden, heeft Objectif Lune toegezegd haar werkzaamheden continu te verbeteren en up-to-date te blijven wat betreft beveiliging en bescherming van persoonlijke en vertrouwelijke gegevens.

Bezoek de speciale webpagina voor meer informatie over ons privacy- en beveiligingsbeleid.

Over Objectif Lune

Objectif Lune is ’s werelds grootste onafhankelijke ontwikkelaar van software voor de automatisering van bedrijfscommunicatie. We leveren programma's voor het ontwerpen en samenstellen van documenten, zakelijke procesautomatisering (BPA), beheer van multichannel output en vastleggen/eForms. Onze oplossingen staan voor persoonlijke, relevante en consequente communicatie, verzorgd in bulkvorm, op aanvraag en/of interactieve wijze en gericht op een betere klantbeleving - de belangrijkste factor voor zakelijke groei in het digitale tijdperk van de consument.

Over BSI Group

BSI Group is de normalisatieorganisatie voor bedrijven en helpt organisaties wereldwijd om van uitmuntendheid een gewoonte te maken. Al meer dan een eeuw stelt de organisatie middelmatigheid aan de kaak om ervoor te zorgen dat uitmuntendheid een vast bestanddeel is van de manier waarop mensen en producten werken. Dit betekent bedrijven tonen hoe zij hun performance kunnen verbeteren, risico’s kunnen verminderen en duurzame groei kunnen bereiken. BSI Group is wereldwijd toonaangevend in het helpen van organisaties bij het bereiken van verbetering. De opdrachtgevers gaan van heel bekende merken tot kleine, lokale bedrijven in 193 landen wereldwijd.